Revision as of 10:56, 5 March 2015 by Marian (Talk | contribs)

(diff) ← Older revision | Latest revision (diff) | Newer revision → (diff)

Routing

Ve směrování se definují pravidla pro příchozí, nebo odchozí hovory, přepis čísel na výstupu z ústředny, přepínač a kanál typu skript.


Incomming routes

Ve vstupním směrování se obsluhují všechny příchozí hovory ze SIP trunků, které jsou přiřazeny ve vstupních směrováních. Dále se mohou dle těchto pravidel řídit i hovory uskutečnené z poboček ústředny. Postačí, aby mělo telefonní číslo příznak, že je globální. Díky tomu se ústředna nejprve počas odchozího hovoru z linky podívá do všech vstupních směrování a vyhledá volané číslo. Pokud ho nalezne, tak se hovor řídí aplikacemi, které jsou nastaveny v pravidlách volaného čísla.


Outgoing routes

Ve výstupním směrování se nastavují pravidla pro všechny odchozí hovory. Ve většině případů se bude jednat o hovory směrem k poskytovateli hlasových služeb, případně o příčku mezi VoIP ústřednami, nebo VoIP bránou.


Outgoing rewrite rules

Zde se definují pravidla pro přepis čísla. Tyto pravidla se pak přiřazují do pravidel výstupního směrování.


Switches

Pomocí přepínače se ústředna může pohodlně přepínat např. mezi denním a nočním režimem.


Channel scripts

Pokud jste znalí v skriptování Asterisku, můžete si vytvořit vlastní kontexty dialplánu s vlastními pravidly. Do takto vytvořeného dialplánu se hovor nasměruje buď ve vstupním směrování pomocí speciální aplikace, nebo ve výstupním směrování.

logo

Prague // Plzenska 207

STAY TUNED!
CONNECT WITH US.

COMPANY