Nastavení vstupního směrování

Ve vstupním směrování se obsluhují všechny příchozí hovory ze SIP nebo DAHDI trunků, které jsou přiřazeny ve vstupních směrováních. Dále se mohou dle těchto pravidel řídit i hovory uskutečnené z poboček ústředny. Postačí, aby mělo telefonní číslo příznak, že je globální. Díky tomu se ústředna nejprve počas odchozího hovoru z linky podívá do všech vstupních směrování a vyhledá volané číslo. Pokud ho nalezne, tak se hovor řídí aplikacemi, které jsou nastaveny v pravidlách volaného čísla.


Vytvoření SIP trunku

Vytvoříme si SIP trunk.

Vytvoření SIP trunku


Vytvoření vstupního směrování

Následně si vytvoříme vstupní směrování, do kterého přiřadíme nový SIP trunk.

Vytvoření vstupního směrování


Otevřeme si vytvořené vstupní směrování kliknutím na + vedle názvu směrování. A následně na záložku SIP kanály.

Vytvoření SIP trunku


Klikneme na tlačítko Nový záznam a pak na Přiřadit SIP kanál.

Přiřazení SIP trunku


V seznamu vybereme náš volný SIP kanál.

Výběr SIP trunku


Tímto jsme vytvořili nový SIP trunk a přiřadili ho do vstupního směrování. Aby bylo možné přijímat hovory, je nutné nastavit ještě pravidla vo vstupním směrování. Pokud budete chtít směrovat hovory do SIP trunku, pak je nutné nastavit pravidla ve Výstupním směrování.


Vytvoření a přiřazení číslovacího plánu

V hlavní nabídce Linky si vytvoříme nový číselný plán. V tomto číselném plánu si pak vytvoříme telefonní linky. V rámci jednoho plánu si můžou linky volat zkrácenou volbou, tzv. interními číslami. Ústředna podporuje neomezený počet číslovacích plánů, které můžou používat stejné interní čísla.


Linky


Klikneme na tlačítko Přidat a zvolíme vhodný název číslovacího plánu. Pokud se jedná o sdílenou ústřednu, kterou využívá více společností, tak se typicky nastavuje jméno společnosti.

Nový číslovací plán


Ve Vstupním směrování klikneme na záložku Vlastnosti a pak na podzáložku Číslovací plán. Následně na tlačítko Nový záznam.

Přiřazení číslovacího plánu


Ze seznamu vybereme náš číslovací plán

Nový číslovací plán


Tímto jsme docílili toho, že příchozí hovory z přiřazeného SIP trunku budou směrovány do přiřazeného číslovacího plánu. Pokud bude v lince nastavené veřejné telefonní číslo, tak se příchozí hovor nasměruje přímo na danou linku.

Pokud si přejete příchozí hovor zpracovat jiným způsobem (IVR, přehrát hlášku atd...), pak je nutné nastavit pravidla Vstupního směrování v záložce Telefonní čísla.

Pravidla vstupního směrování

V případě, že je nutné zpracovat hovor nějakým jiným způsobem, než přímým spojením na linku, klikneme na záložku *Telefonní čísla* a tam si vytvoříme pravidlo s daným telefonním číslem.

Nové telefonní číslo


Na tomto čísle pak vytvoříme "program" z dostupných aplikací. Příchozí hovor pak bude zpracován krok po kroku dle nastavených aplikací.

Aplikace telefonního čísla

V našem vzorovém příkladě se příchozí hovor ze SIP trunku na číslo 211221270 zpracuje tak, že se nejprve bude přehrávat 2 vteřiny vyzváněcí tón, pak se přehrá uvítací hláška a po jejím přehrání se zavolají linky, které jsou nastaveny v aplikaci Volat linky. V případě, že jsou linky obsazeny, nebo hovor nezvedají, pak se příchozí hovor ukončí aplikací Zavěsit.


Více informací naleznete v návodu v sekci Vstupní směrování.



Zpátky

logo

Praha // Plzeňská 207
SLEDUJTE NOVINKY!
SPOJTE SE S NÁMI.

Plzeňská 207
150 00 Praha 5
Česká Republika

IČ: 015 95 512
DIČ: CZ01595512

e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
tel: 211 221 270

© 2021 VoIPSUN s.r.o.
www.telefonni-ustredna.cz